افزایش جایگاه های گازفشرده كشور به 3 هزار باب به دستور رئیس جمهوری
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،‌ 'علیرضا ضیغمی' روز سه شنبه در نشستی خبری به مناسبت ایام دهه فجر افزود: در حال حاضر یك هزار و 826 جایگاه سی ان جی در كشور تكمیل شده است كه تعداد آنها تا پایان سال جاری به 2 هزار جایگاه افزایش می یابد.

وی مشكل نقدینگی را عامل كندشدن روند توسعه این جایگاه ها ذكر و اظهار كرد: با تامین نقدینگی مورد نیاز برای توسعه این جایگاه ها، تعداد جایگاه های سی ان جی كشور كه قرار بود تا پایان سال آینده به 2 هزار و 550 باب برسد، با دستور رئیس جمهوری به 3 هزار جایگاه افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این كه نامه كسب مجوز احداث جایگاه های جدید سی ان جی به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت كشور ارسال شده است، ‌افزود: در صورت موافقت این ستاد، 450 باب جایگاه دیگر به دو هزارو 550 باب جایگاه تعهد شده دیگر تا پایان سال آینده افزوده خواهد شد.

معاون وزیر نفت درباره مصرف سی ان جی دركشور گفت: هم اكنون روزانه به طور میانگین 17 میلیون متر مكعب گاز در این بخش مصرف می شود و ظرفیت كامل آن 48میلیون مترمكعب در روز است.

** افزایش تولید بنزین به 131 میلیون لیتر

مدیر عامل شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در مورد اهداف این شركت در برنامه پنجساله پنجم توسعه كشور گفت:بر اساس این برنامه طول خطوط لوله انتقال فرآورده های نفتی از هشت هزار و 500 كیلومتر كنونی به یازده هزار كیلومتر، ظرفیت مخازن از 11.5 میلیارد لیتر به 14.5 میلیارد لیتر خواهد رسید.

به گفته وی دراین راستا تولید بنزین از 55 تا 60 میلیون لیتر كنونی به 131 میلیون لیتر و نفت گاز از 91 میلیون به 103 میلیون در روز افزایش و نفت كوره از 86 میلیون لیتر فعلی به 56 میلیون لیتر كاهش می یابد.

اقتصام**9189**1561





:: برچسب‌ها: هنر , موزه , خام ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: